گزارشگیر
سامانه هوشمند منابع انسانی

حضور و غیاب

ماژول "حضور و غیاب" یکی از مهم‌ترین اجزای سامانه منابع انسانی است که به‌صورت دقیق، هوشمند و بدون نیاز به روش‌های دستی، ورود و خروج پرسنل را ثبت و تحلیل می‌کند. با استفاده از این بخش، مدیران می‌توانند به‌صورت لحظه‌ای وضعیت کاری افراد را بررسی کرده و گزارش‌های دقیق از حضور، غیبت، مرخصی و مأموریت دریافت کنند.

آپلود عکس پرسنل

این بخش مخصوص بارگذاری تصویر پرسنلی افراد برای استفاده در سامانه تشخیص چهره است. با ثبت عکس‌ها، نرم‌افزار می‌تواند به‌صورت اتوماتیک هویت کاربر را هنگام ورود و خروج از محل کار شناسایی کرده و حضور او را ثبت نماید.

کاربرد

برای سیستم حضور و غیاب با تشخیص چهره، داشتن تصویر پرسنل الزامی است. این بخش تضمین می‌کند که هر تصویر به صورت استاندارد، واضح و مرتبط با هر کارمند ثبت شود.

حضور و غیاب جاری

در این بخش، وضعیت زنده (Real-time) حضور و غیاب پرسنل نمایش داده می‌شود.

  • چه کسانی امروز وارد شده‌اند؟
  • چه کسانی هنوز ورود نزده‌اند؟
  • چه کسانی مرخصی یا مأموریت هستند؟
کاربرد

مدیر می‌تواند در لحظه بفهمد چند نفر در محل کار حضور دارند یا چه کسی تأخیر دارد.

سوابق حضور و غیاب

تمامی ورود و خروج‌های ثبت‌شده، همراه با تاریخ، ساعت، نوع ثبت (ورود/خروج/مرخصی/مأموریت) و روش ثبت (تشخیص چهره، دستی، کارت) در این بخش ذخیره می‌شود.

همچنین گزارشات ماهانه و هفتگی قابل استخراج هستند.

کاربرد

برای محاسبه حقوق، پاداش یا جریمه، این اطلاعات ضروری است. همچنین در صورت اعتراض کارمند، سوابق قابل بررسی و اثبات هستند.

گروه‌بندی

با استفاده از این گزینه می‌توانید پرسنل را در گروه‌های مختلف دسته‌بندی کنید (مثلاً بخش مالی، پشتیبانی، فروش، تولید و ...). سپس برای هر گروه قوانین خاص حضور و غیاب تعریف شود.

کاربرد

ممکن است بخش تولید از ۶ صبح تا ۳ بعدازظهر فعالیت داشته باشد ولی بخش اداری از ۸ تا ۵. با گروه‌بندی، نرم‌افزار حضور هر بخش را با شرایط خاص خودش بررسی می‌کند.

تنظیم ساعت فعالیت مجموعه

در این قسمت می‌توان بازه‌های زمانی کاری سازمان یا هر گروه شغلی را تعریف کرد.

  • روزهای کاری
  • ساعات شروع و پایان
  • روزهای تعطیل رسمی یا اختصاصی
  • شیفت‌های چرخشی یا ثابت
کاربرد

برای بررسی تأخیر، اضافه‌کاری و محاسبه ساعات کاری، مرجع اصلی همین تنظیمات هستند.

تنظیمات حساب کاربری دوربین

در صورتی که از دوربین یا دستگاه حضور و غیاب خاصی استفاده می‌کنید، این بخش امکان تنظیم و اتصال آن به سیستم را فراهم می‌کند.

  • تعیین آدرس دوربین
  • فعال‌سازی تشخیص چهره
  • تنظیمات امنیتی یا محدودیت‌ها
کاربرد

در شرکت‌هایی که چندین دوربین یا ورودی دارند، هر دستگاه به راحتی به سامانه متصل می‌شود و اطلاعات به‌صورت یکپارچه ثبت می‌گردد.

مساعده

در صورتی که کارمندی درخواست مساعده داشته باشد، اطلاعات مربوط به درخواست، مبلغ تأیید شده، تاریخ پرداخت و نحوه بازپرداخت در این بخش ثبت می‌شود. این بخش به شفاف‌سازی ارتباط مالی بین سازمان و کارمند کمک می‌کند.

جرایم

در صورت وجود تخلفات انضباطی یا دیرکرد در ورود و خروج، تأخیر، ترک محل کار یا سایر موارد، می‌توان جرایم مربوطه را ثبت کرد. اطلاعات شامل نوع تخلف، مبلغ جریمه، تاریخ، و توضیحات تکمیلی است. این بخش به حفظ نظم و قانون‌مداری در مجموعه کمک می‌کند.

مدیریت یکپارچه منابع انسانی و هوشمند

با استفاده از خدمات سامانه کارگاه، به اطلاعات پرسنلی، صورت‌حساب‌های مالی، گزارشات، حضور و غیاب، کارپوشه، مدیریت کاربران و پشتیبانی دسترسی داشته باشید و فرآیندهای سازمانی خود را بهینه کنید.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای شرکت داده پردازان گزارشگیر منطقه آزاد انزلی محفوظ می باشد.